Maggie en Airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ceciel Jellema - WaarBenJij.nu Maggie en Airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ceciel Jellema - WaarBenJij.nu

Maggie en Airlie beach

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

25 November 2014 | Australië, Airlie Beach

Lieve iedereen,

sorry het is alweer een tijdje geleden en er is dan ook veeeel gebeurd. vorige week maandag ben ik vertrokken uit Cairns, na anderhalve week daar te hebben vertoeft werd het toch wel een beeetje saai. ik ging samen met Marlinda richting Townsville, daar kwamen we savonds aan (ja 7 uur in de bus zitten). We hadden daar een prima hostel en vertrokken gelijk de volgende dag naar Maggie (magnetic island), daar hadden we een hostel in Horshoebay geboekt. Een 8 dorm, maar wat blijkt nou, ze houden daar hun administratie niet zo goed bij. dusss wij kregen een 2 persoons kamer met koelkast ( ik zeur niet). super mooi strand daar, alleen minder dat je er niet kan zwemmen vanwege de stingers. op het strand kwamen we Fred en Beth tegen. Fred had een boot en we mochten op het dek liggen, we hebben daar dus de hele dag gelegen. Beth was een couchsurfer die al 6 weken op Fred zijn boot leefde en die stelde voor om ons de koala's en de rock wallabies te laten zien. daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. dus de volgende ochtend gingen we op zoek naar de koala's (zonder succes), maaar de wallaby's vonden we wel en met wat stukjes brood kwamen ze zomaar tevoorschijn. die dag hebben we weer de hele dag op de boot gelegen en ben ik behoorlijk verbrand, maar dat is nu wel weer mooi bruin. na Maggie vertrokken we naar Airlie beach, vanaf daar kon je naar de Whitsunday islands. we boekten een Tour van 3 dagen en 3 nachten, met de Anaconda 3. De eerste dag werden we wakker tegenover een geweldig strand, Whitehaven Beach. in normaal zand zit ongeveer 40 a 50% aan siliconen, het zand van Whitehaven Beach had 90% dus het was enorm fijn. Toen we naar de volgende duik/snorkel spot gingen heb ik gedoken, het koraal was super mooi en groot. ohja en geloof het of niet de halve boot was nederlands. meestal zijn het duitsers of fransen, maar dit keer waren wij in de meerderheid. de andere 2 dagen hebben we veel gesnorkeld en op het dek gelegen. En we konden niet douchen voor 3 dagen, we hadden 4 tanken met water en iemand vond het leuk om langer als een minuut te douchen dus we moesten de wc doorspoelen met zeewater. dus na 3 dagen in de zee te hebben gezeten waren we bijna een met het koraal. Gister dan ook een douche genomen van een half uur en al het zand en zout van me afgespoelt. vanavond reis ik verder naar Agnes Water, ik heb gehoord dat je daar voor 17 dollar een surfles van 3 uur kan krijgen dus daar ga ik voor. wat ik daarna ga doen is nog een raadsel maar waarschijnlijk Hervey bay, waar je Fraser Island tour kan doen.
ik schrijf wel weer als ik weer iets heb meegemaakt

  • 25 November 2014 - 05:53

    Hans:

    .Doe maar kalm aan hoor lieverd, met een dat schrijven Wanneer je zo weinig mee maakt is dat best lastig.Leuk om te leren en mooie foto's. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ceciel

Actief sinds 23 Okt. 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 2951

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 25 Januari 2015

Australia 2015

Landen bezocht: